Global Check-in

Global Check-in 2024
Cyfrowa ekspansja zagraniczna dla polskich firm

19 września 2024 r. w Warszawie odbyła się druga edycja konferencji Global Check-in, poświęcona zagadnieniom ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. Organizatorem wydarzenia była Krajowa Izba Gospodarcza, a partnerem strategicznym – Amazon. Konferencja zgromadziła przedstawicieli biznesu, ekspertów z zakresu e-commerce oraz instytucji rządowych, którzy z wielu perspektyw omawiali najlepsze praktyki służące rozwojowi polskich firm w cyfrowym eksporcie.

Część oficjalna: KIG i Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Urząd Patentowy RP na rzecz zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw w cyfrowym eksporcie

Otwarcie konferencji zainaugurowało przemówienie Andrzeja Arendarskiego, Prezydenta Krajowej Izby Gospodarczej. W jego trakcie, KIG podpisała porozumienie o współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, przy udziale Wiceministra Jacka Tomczaka. Podkreślił on znaczenie współpracy między rządem a organizacjami gospodarczymi w rozwoju sektora e-commerce oraz wskazał na konieczność dalszego wzmacniania polskiego eksportu cyfrowego.

– Celem porozumienia jest dobra współpraca pomiędzy KIG a Ministerstwem Rozwoju i Technologii. Korzystamy z wieloletnich doświadczeń KIG związanych z eksportem, promocją Polski, misjach zagranicznych, dziedzinach w których wspiera Ministerstwo w budowaniu potencjału polskiej gospodarki – powiedział Jacek Tomczak, Wiceminister w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Kolejnym ważnym momentem otwarcia konferencji było sfinalizowanie porozumienia z Urzędem Patentowym RP, które podpisała Prezes Edyta Demby-Siwek, zwracając uwagę na kluczową rolę ochrony własności intelektualnej w międzynarodowej sprzedaży oraz potrzebę zabezpieczania wartościowych polskich marek.

– Mam nadzieję, że dzięki podpisanemu porozumieniu przedsiębiorcy będą mam nadzieję bardziej uświadomieni co do znaczenia prawa własności intelektualnej, a przede wszystkim ochrony znaków towarowych, które są kluczowe w e-commerce. Klienci dobierając produkty kierują się przede wszystkim znakiem towarowym i nazwą firmą. W związku z tym to jest kluczowa kwestia, żeby zanim przedsiębiorcy wejdą na rynek e-commerce zarejestrowali swój znak towarowy albo i inne przedmioty własności intelektualnej, takie jak np. wzór przemysłowy. Ważne jest, aby przedsiębiorcy dokonali rejestracji przed wejściem na dany rynek, ponieważ w ten sposób unikną podrabiania swoich towarów i usług – Edyta Demby Siwek, Prezes UPRP.

Część merytoryczna

Konferencja Global Check-in została podzielona na 3 strefy tematyczne: Policy, Trend i Brand, które umożliwiły uczestnikom zagłębienie się w szczegółowe aspekty cyfrowej ekspansji zagranicznej.

Strefa Policy: kształtowanie polityki gospodarczej i regulacji

Strefa Policy koncentrowała się na zagadnieniach związanych z prawnymi i regulacyjnymi aspektami ekspansji zagranicznej, szczególnie w kontekście jednolitego rynku cyfrowego Unii Europejskiej.
Prelegenci dyskusji skupionej wokół Raportu „Jednolity rynek – sposób na wzrost gospodarczy” – Ignacy Niemczycki (Ministerstwo Rozwoju i Technologii), Jerzy Kwieciński (Krajowa Izba Gospodarcza), Mariusz Mielczarek (Amazon) omawiali wynik badania zrealizowanego wśród ponad 200 polskich firm MŚP, analizując, jak dalsza harmonizacja przepisów UE mogłaby ułatwić polskim firmom działalność za granicą, eliminując bariery prawne i techniczne.

Strefa Trend: nowe kierunki w e-commerce

W strefie Trend dominowały rozmowy o bieżących trendach w e-commerce, eksperci omawiali strategie rozwoju w dynamicznie zmieniającym się środowisku cross-border e-commerce w Europie.

– Sprawny proces zakupowy oraz wygodne i bezpieczne opcje płatności są kluczowe dla zdobycia zaufania klientów oraz zwiększenia współczynnika konwersji, a co za tym idzie – osiągnięcia większych przychodów – powiedział Jonathan Neumann z PayPal.

W ciągu 20 lat od wejścia Polski do Unii Europejskiej krajowy eksport towarów i usług wzrósł prawie sześciokrotnie, z 60 mld euro do 350 mld euro. Mali i średni przedsiębiorcy coraz śmielej podążają w stronę międzynarodowej ekspansji, optymalizując procesy i skupiając się na rozwoju oferty.

– Aż 90 proc. polskich przedsiębiorców eksportowało poprzez Amazon w ubiegłym roku. W sumie 30 mln produktów od polskich sprzedawców trafiło do rąk klientów Amazon – powiedziała Agata Jasińska z Amazon.

By wspierać sprzedawców w rozwijaniu sprzedaży zagranicznej, Krajowa izba Gospodarcza wraz z Amazon podjęły wspólną inicjatywę cross-border.pl, projekt, który odgrywa kluczową rolę w ułatwianiu i promowaniu ekspansji zagranicznej wśród polskich MŚP. Dostarcza know-how, narzędzia i szkolenia, które pomagają przedsiębiorcom rozpocząć i rozwijać działalność eksportową online.

– Rezultaty, jakie uzyskaliśmy w pierwszy roku działalności cross-border.pl, są bardzo obiecujące. Przeszkoliliśmy setki przedsiębiorców i stworzyliśmy kompleksową bazę wiedzy, w tym katalog 127 marketplace’ów z 24 krajów. Do współpracy merytorycznej portalu dołączyło ponad 60 firm, praktyków z łańcucha wartości cross-border e-commerce – podsumowała Anna Zacharjasz, zastępca Dyrektora w Biurze Komunikacji i Rozwoju Biznesu Krajowej Izby Gospodarczej.

– Dołączyliśmy do projektu cross-border.pl jeszcze w zeszłym roku. Takie inicjatywy są bardzo potrzebne, ponieważ na rynku polskim wciąż krąży bardzo wiele mitów na temat tego jak wygląda ekspansja. W naszej firmie uważamy, że bardzo ważne jest przygotowanie się do tej ekspansji. Taki portal jak cross-border.pl i szkolenia, które w ramach portalu organizujecie w całej Polsce sprawiają, że przedsiębiorcy zaczynają zauważać, jak należy dobrze rozpocząć ekspansję aby z sukcesem wyjść na rynki zagraniczne – tłumaczyła Monika Kosmowska z Get Noticed Agency.

Strefa Brand: tworzenie silnych marek międzynarodowych

Najbardziej praktyczna w swojej wymowie była strefa Brand. KIG zaprosiła do udziału w wydarzeniu znane polskie marki, które odniosły sukces w międzynarodowym e-commerce i stanowią najlepszy przykład na to, jak strategia cyfrowego eksportu wspomaga dynamiczne skalowanie biznesu.

W panelach udział wzięli m.in. Zbigniew Inglot (Inglot), Nina Kowalewska-Motlik (SenseDubai), Agnieszka Pacuk(Trefl), Monika Król (BLIK), Mateusz Kolański (Vistula Retail Group), Maksymilian Kobus (Eveline Cosmetics), Ania Kuczyńska, projektantka mody, Bartosz Ladra (Elementy), Gabriela Kawęczyńska (Hagi) i Ewa Dudzic (GLOV).

Przedstawili oni swoje doświadczenia związane z budowaniem rozpoznawalności marki poza Polską i wyzwaniami, z jakimi musieli się zmierzyć na rynkach międzynarodowych, a także podkreślali znaczenie budowania autentycznej tożsamości marki. Ten inspirujący panel, pełen praktycznych porad i case studies, pokazał, że polskie marki beauty i fashion mają ogromny potencjał.

 

– Marka to nie jest ani nazwa produktu, ani logo. Marka tylko żyje i funkcjonuje w jednym miejscu i tym miejscem jest umysł konsumenta. Markę buduję się przez wiele lat konsekwentnej pracy marketingowej, zarządu i całej firmy. Celem tej pracy jest spozycjonowanie w umyśle konsumenta naszej usługi, czy naszego produktu w sposób taki, w jaki chcemy to zrobić – tłumaczyła Nina Kowalewska-Motlik z Sense Dubai.

– Absolutnie wszelkie sposoby i możliwości dowiadywania się i edukacji , jak dzisiejsza konferencja Global Check-in są ważne. Wsparcie instytucjonalne firm jest szalenie istotne, a nie zawsze te informacje są łatwe do znalezienia – dodała Anna Kuczyńska, projektantka mody.

Networking i wymiana doświadczeń

Równolegle do konferencji, dla uczestników wydarzenia, KIG zorganizowała Strefę Ekspertów e-commerce. Podczas rozmów indywidualnych doświadczeni praktycy, zgromadzeni wokół projektu cross-border.pl, odpowiadali na pytania przedsiębiorców.

– Bardzo się cieszę, że takie konferencje się odbywają, ponieważ kiedy my rozpoczynaliśmy cross-border nic takiego w przestrzeni e-commerce i networkingowej nie istniało. Mieliśmy bardzo duży problem z tym jak wyjść na rynki zagraniczne, jak badać rynki, jak wykonywać analizę danego rynku, jak budować logistykę. Takie spotkania jak to dzisiaj, pokazują to, że jest zapotrzebowanie i jest przestrzeń na dzielenie się wiedzą z obszaru cross-border e-commerce. My jako przedstawiciele firmy, która przetarła już szlaki na rynkach międzynarodowych jesteśmy chętni, aby dzielić się wiedzą z innymi firmami – dodał Piotr Kiljański ze Strefy Tenisa (obecnej na 17 rynkach).

Konferencję zakończyło wieczorne spotkanie networkingowe, które było doskonałą okazją do bezpośredniej wymiany doświadczeń między przedsiębiorcami i ekspertami.

Tegoroczna edycja Global Check-in ponownie potwierdziła, że cyfrowa ekspansja nie musi być domeną wyłącznie dużych firm, a także małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skutecznie rozwijać swoją działalność międzynarodową dzięki dostępnej wiedzy, technologiom oraz wsparciu instytucji publicznych i prywatnych.

Wideorelacja z Global Check-in 2024

Global Check-in edycję 2024 wsparli

Partner strategiczny

amazon3

Partnerzy konferencji

Organizacje partnerskie

Patroni Honorowi

Patroni medialni

Piotr-Stolarczyk

Piotr Stolarczyk

Dyrektor Departamentu Bankowości Międzynarodowej i Finansowania Handlu
Bank PEKAO S.A.

Przed dołączeniem do Banku Pekao pełnił obowiązki Prezesa Zarządu KUKE S.A. Pracę w KUKE zaczął w 2014 roku jako wiceprezes ds. finansowych, a następnie wiceprezes odpowiedzialny za ubezpieczenie transakcji finansowania eksportu w ramach działalności gwarantowanej SP oraz zarządzanie ryzykiem. Przed objęciem kierowniczego stanowiska w KUKE S.A. przeszedł wszystkie szczeble kariery w Banku Gospodarstwa Krajowego, od stanowisk eksperckich do zastępcy dyrektora Departamentu Wspierania Eksportu.

Mark-Brzezinski

Mark Brzezinski

Ambasador USA
Ambasada USA w Polsce

Mark Brzezinski został zaprzysiężony na stanowisku ambasadora Stanów Zjednoczonych w Polsce w dniu 22 grudnia, 2021 roku.

Wcześniej, w latach 2011-2015, pełnił funkcję ambasadora USA w Szwecji, wprowadzając innowacyjne metody wspierania amerykańsko-europejskiej wymiany handlowej i zapewniając realizację kluczowych szwedzkich inwestycji w Stanach Zjednoczonych, w tym decyzji firmy Volvo o budowie wartej 1 mld dolarów fabryki w Karolinie Południowej. Ambasador Brzeziński zorganizował również pierwszą w historii wizytę prezydenta Stanów Zjednoczonych w Sztokholmie. W jej trakcie wszystkich pięciu szefów rządów krajów skandynawskich wzięło udział w szczycie, który stał się impulsem do wypracowania amerykańsko-skandynawskiego podejścia strategicznego w dziedzinie energii, innowacji i zrównoważonego rozwoju. W 2015 roku został poproszony przez Biały Dom o pokierowanie strategicznymi działaniami dotyczącymi Arktyki jako pierwszy dyrektor wykonawczy Arktycznego Komitetu Sterującego Białego Domu.

Wcześniej ambasador Brzezinski był założycielem i dyrektorem Brzezinski Strategies LLC. Był również dyrektorem zarządzającym w Makena Capital Management, gdzie kierował działaniami inwestycyjnymi firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG. Przez dziesięć lat był partnerem w firmie prawniczej McGuireWoods LLP, gdzie pomagał wypracować międzynarodową praktykę tej kancelarii w zakresie zgodności. W latach 1999-2001 pracował w Radzie Bezpieczeństwa Narodowego przy prezydencie Clintonie, najpierw jako dyrektor ds. Rosji i Eurazji, a następnie jako dyrektor ds. Bałkanów.

Edyta Demby Siwek

Edyta Demby-Siwek

Prezes
Urząd Patentowy RP

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UW oraz studiów podyplomowych w zakresie ochrony własności przemysłowej, polski i europejski rzecznik patentowy. Na stanowisko Prezesa Urzędu Patentowego RP powołana w 2019 roku.

Z Urzędem związana od 2004 roku, kiedy rozpoczęła pracę w Departamencie Znaków Towarowych, uzyskując uprawnienia eksperta. W latach 2014-2019 jako Dyrektor tego Departamentu zajmowała się m.in. pracami legislacyjnymi związanymi z nowelizacją ustawy Prawo własności przemysłowej oraz wdrażaniem reformy systemu ochrony znaków towarowych w Polsce. Przewodniczyła również delegacji polskiej w grupie roboczej Rady Unii Europejskiej w trakcie prac nad rozporządzeniem oraz dyrektywą w sprawie znaków towarowych, brała udział w pracach organów Komisji Europejskiej, Światowej Organizacji Własności Intelektualnej oraz Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Była także pełnomocnikiem Urzędu w postępowaniach przed sądami administracyjnymi.

Przed podjęciem pracy w Urzędzie Patentowym RP zatrudniona jako prawnik w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wykładowca na wielu konferencjach i szkoleniach dotyczących problematyki znaków towarowych, wzorów przemysłowych oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji. Autorka i współautorka publikacji oraz artykułów prasowych dotyczących ochrony własności intelektualnej.

Prywatnie żona i mama dwóch synów, a także właścicielka labradorki.

Mariusz-Mielczarek

Mariusz Mielczarek

Dyrektor Regionalny
Amazon

Dyrektor Regionalny w Amazon, odpowiada za regulacje i sektor publiczny w  Europie Centralnej i Wschodniej. Jest też przewodniczącym Komitetu ds. Gospodarki Cyfrowej przy Amerykańskiej Izbie Handlowej (AmCham). Przed rozpoczęciem pracy w Amazon, dyrektor wykonawczy ds. sektora publicznego w General Electric i Alstom. W latach 2004-2013 pracował w Brukseli, pełniąc najpierw funkcję dyrektora biura regionalnego, a następnie w Komisji Europejskiej (DG Regio) managera programów dla Polski. Przed 2004 r. był szefem zespołu w Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (Misja w Kosowie) oraz ekspertem w Instytucie Europejskim w Łodzi.

Mariusz Mielczarek ukończył zarządzanie na Linnaeus University w Vaxjo (Szwecja) oraz stosunki międzynarodowe i prawo europejskie na Uniwersytecie Łódzkim. Jest także absolwentem programu Stern Leadership Academy na Stanford University Graduate School of Business.

Katarzyna-Ciechanowska-Ciosk

Katarzyna Ciechanowska-Ciosk

Country Leader Amazon.pl
Amazon

Dołączyła do Amazon w 2017 roku. Karierę zaczynała w centrum logistycznym we Wrocławiu. Następnie jako menedżer operacyjny (Operations Manager) otwierała centrum robotyczne w Gliwicach, które jest jednym z największych centrów realizacji zamówień Amazon w Europie. Od 2020 roku pełniła funkcję dyrektora ds. produktu, a w 2024 roku awansowała na stanowisko Country Leader Amazon.pl. Wcześniej kierowała zespołem sprzedażowym w Grouponie. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Psychologię i studia podyplomowe z Zarządzania Projektami na Uniwersytecie Wrocławskim.

Jaroslaw-Gorski

dr Jarosław Górski

Ekspert, Doradca Prezesa
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”

Adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznym Uniwersytetu Warszawskiego, współzałożyciel i członek zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, doradca prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Prowadzi badania naukowe i publikuje z następujących obszarów badawczych: marketing miejsca, etnocentryzm konsumentów i efekt kraju pochodzenia, konkurencyjność krajów i regionów oraz rozwój gospodarczy, marka narodowa.

Kszubert

Krzysztof Szubert

Doradca ONZ
Ekspert ds. cyfryzacji i nowoczesnych technologii Business Centre Club

Menedżer z blisko 30-letnim doświadczeniem. Polski przedsiębiorca, inwestor i doradca strategiczny. Od początku kariery związany z branżą nowoczesnych technologii cyfrowych oraz finansów. Doświadczony zarówno jako CEO prywatnych przedsiębiorstw, jak i sekretarz stanu resortu cyfryzacji oraz pełnomocnik Rządu ds. jednolitego rynku cyfrowego. Od 2017 do 2020 visiting fellow Uniwersytetu Oxfordzkiego. Od sierpnia 2022 członek Rady Wysokiego Szczebla ds. Współpracy Cyfrowej ONZ (IGF). W latach 2020-2022 prezes Zarządu funduszu ko-inwestycyjnego VC NIF ASI S.A., w latach 2022-2024 wiceprezes Zarządu i CIO / CTO w PKO TFI S.A. Kawaler Orderu Odrodzenia Polski.

Tomczak

Jacek Tomczak

Sekretarz Stanu
Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Jacek Tomczak, na wniosek ministra rozwoju i technologii Krzysztofa Hetmana, został powołany 18 grudnia 2023 r. przez premiera Donalda Tuska na stanowisko sekretarza stanu.

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (wydział prawa). Radca prawny, notariusz, polityk. Od 2005 r. poseł na Sejm RP. W latach 1998-2005 zasiadał w poznańskiej radzie miejskiej. Przewodniczący Komitetu ds. Oświaty i Szkolnictwa Zawodowego Krajowej Izby Gospodarczej.

Współautor prorodzinnych zmian w programie Mieszkanie dla Młodych. Wielokrotnie nagradzany przez Wielkopolską Izbę Rzemieślniczą za działalność na rzecz rzemiosła oraz szkolnictwa zawodowego. Przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Rzemiosła i Przedsiębiorczości.

W wyborach do Sejmu RP w październiku 2023 r. Jacek Tomczak został wybrany na posła X kadencji.

BLadra

Bartosz Ladra

Współzałożyciel marki, CEO biznesu
Elementy

Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania biznesmen. Po kilku latach spędzonych w kancelariach bez żalu porzucił prawniczą karierę i postanowił zostać przedsiębiorcą. Jako dziecko kochał budować z klocków lego, w wieku nastoletnim budował wirtualne miasta w grach komputerowych, po to żeby w wieku dorosłym realizować swoje pasje budując organizacje non profit oraz firmy, które będą miały pozytywny wpływ na świat. W Elementy odpowiada za działania biznesowe i operacyjne.

Borys Skraba

Borys Skraba

CEO
Strix Polska

Ekspert i praktyk e-commerce, związany z branżą od ponad 15 lat. Jest prezesem zarządu i założycielem Strix, europejskiego integratora kompleksowych rozwiązań e-commerce, omnichannel i digital transformation z biurami w Polsce, Niemczech i Holandii. Wiedzę i doświadczenie zdobywał realizując jedne z najbardziej skomplikowanych projektów wdrożeniowych dla sektora B2C i B2B, m.in. Castorama Polska, Modivo/eobuwie, Medicover, Inter Cars, Semilac, NESCAFÉ® Dolce Gusto®, TOUS, Lancerto, Super-Pharm. Wielokrotny prelegent na konferencjach branżowych, członek Izby Gospodarki Elektronicznej.

Beata Kozyra

dr Beata Kozyra

Dyrektor ds. ESG
Grant Thornton

Członek Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izby Gospodarczej Krajowej Izby Gospodarczej.

Beata posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie biznesowe, w tym związane z obszarem zrównoważonego rozwoju. Jej kluczową kompetencją jest Analiza podwójnej istotności oraz Analiza luk ESG, przygotowanie Raportów ESG oraz budowa i implementacja strategii ESG.

Współpracowała z ponad 50-cioma firmami, zarówno zasiadając w zarządach spółek, jak i pracując jako konsultant ds. strategii oraz ESG.

Ukończyła studia doktoranckie i obroniła pracę doktorską na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest również absolwentką studiów podyplomowych, w tym z zarządzania strategicznego oraz psychologii przywództwa. Ukończyła wiele szkoleń i certyfikowanych kursów z zakresu analizy strategicznej, tworzenia i wdrażania strategii oraz raportowania ESG.

Jest wieloletnim wykładowcą akademickim i autorką książek, m.in. o zarządzaniu zmianą.

Jonathan Neumann

Jonathan Neumann

Dyrektor Sprzedaży, Europa Środkowo-Wschodnia i Izrael
PayPal

Jonathan zarządza zespołem handlowym PayPal w ponad 30 krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Izraelu. Ma blisko 20 lat doświadczenia zawodowego. Tworzył, wdrażał i koordynował strategie sprzedaży oraz odpowiadał za realizację celów przychodowych w różnych firmach. Znany jest z budowania i utrzymywania długofalowych relacji z klientami, dla których pełni rolę zaufanego doradcy, dostarczającego sprawdzone usługi oraz rozwiązania wspierające rozwój ich biznesu i pomagające im osiągnąć międzynarodowy sukces.

Box+Text_A(8)

Krzysztof Przybył

Prezes Zarządu
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”

Prezes Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”; Członek Zarządu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polska Siatkówka Sp. z o.o., Przewodniczący Rady Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, Członek Rady Dialogu Społecznego w Rolnictwie.

Ewa Dudzic

Ewa Dudzic

Vice President
GLOV

Współzałożycielka i współwłaścicielka globalnej marki akcesoriów kosmetycznych GLOV. Przygoda z GLOV rozpoczęła się od wprowadzenia na rynek innowacyjna i opatentowana rękawicy do demakijażu przy użyciu samej wody. Dziś marka GLOV to szeroka oferta najlepszej jakości akcesoriów self-care, do twarzy, ciała i włosów stworzonych dla wygody kobiet, w filozofii less waste. Marka GLOV sprzedawana jest na ponad 40 rynkach w kanałach offline i online.

Ewa jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing. Odbyła stypendium zagraniczne na Université du Havre we Francji oraz ukończyła Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie przedsiębiorcy zdobywa od 2009 kiedy to założyła swój pierwszy biznes. Zdobyła wiele nagród takich jak Przedsiębiorca Roku EY Nagroda Specjalna, Deloitte Technology Fast 50, Start-up Roku, 50 Najbardziej Kreatywnych Brief, Busineswoman Roku i wiele innych.

Box+Text_A(7)

Maksymilian Kobus

Dyrektor E-commerce
Eveline Cosmetics

Pełni funkcję Dyrektora E-commerce w Eveline Cosmetics, gdzie odpowiada za rozwój strategii sprzedaży internetowej oraz zarządzanie działaniami e-commerce firmy na rynkach międzynarodowych.

Jako doświadczony specjalista w dziedzinie handlu elektronicznego, Maksymilian posiada szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania platformami sprzedażowymi, optymalizacji procesów sprzedaży online oraz analizy danych rynkowych. Przed dołączeniem do Eveline Cosmetics, zdobywał doświadczenie w renomowanych firmach z branży kosmetycznej i technologicznej, gdzie z powodzeniem wdrażał innowacyjne rozwiązania e-commerce, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży i poprawy doświadczeń klientów.

W Eveline Cosmetics Maksymilian odpowiada za wdrożenie oraz zarządzanie sklepami internetowymi: polskim, ukraińskim, niemieckim i angielskim (z wysyłką do 21 krajów członkowskich Unii Europejskiej). Ponadto, nadzoruje sprzedaż na platformie Amazon w modelu FBA i Vendor, sprzedaż na platformie Allegro oraz współpracę z Pure Players. Jego działania skutecznie zwiększają zasięg i rozpoznawalność marki Eveline Cosmetics na rynku globalnym, wprowadzając nowoczesne technologie oraz strategie marketingowe, które zwiększają zasięg i rozpoznawalność marki na rynku globalnym.

Maksymilian Kobus jest absolwentem Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie, gdzie ukończył studia z zakresu administracji, a obecnie studiuje prawo. Prywatnie interesuje się nowinkami technologicznymi, rynkiem e-commerce oraz uwielbia brytyjskie seriale.

Box+Text_A(4)

Monika Król

Wiceprezes Zarządu
Polski Standard Płatności (operator BLIK)

Monika Król jako wiceprezes zarządu jest odpowiedzialna za rozwój biznesu, sprzedaż, marketing, PR oraz obszar HR.  Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej oraz bogatą praktykę jako przedsiębiorca, inwestor oraz doradca do spraw marketingu i strategii firm z sektora handlu B2C.

W trakcie swojej kariery Monika Król odpowiadała za planowanie i realizację strategii marketingowych, wdrażanie nowych produktów i strategii sprzedażowych oraz zarządzanie procesami zmiany w organizacji.  Prowadziła również grupy projektowe w ramach fuzji banków oraz koordynowała procesy rebrandingu i repozycjonowania.

W latach 2011 – 2014 pełniła rolę Dyrektora Zarządzającego w Banku BPH, odpowiadając za obszar CRM, Komunikacji Marketingowej i PR. W latach 2006 – 2011 roku pełniła funkcję Dyrektora Marketingu w Fortis Bank Polska SA, a po fuzji z BNP Paribas Polska SA przejęła funkcję Dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej Grupy BNP Paribas w Polsce. Swoją karierę w bankowości Monika Król rozpoczynała w Citi Banku Handlowym, gdzie pełniła rolę Menadżera ds. Komunikacji i Marketingu.

Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji, Kierunku Zarządzanie i Marketing, Uniwersytetu, im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła także programy managerskie w Harvard Executive Education i London Business School.

Efi Dahan

Efi Dahan

VP, General Manager, Central & Eastern Europe and Israel
PayPal

Efi Dahan zarządza biznesem i sprzedażą PayPal w ponad 30 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Do firmy dołączył w 2012 r. jako Dyrektor Regionu. Dzisiaj w zakresie jego obowiązków należy nadzór m.in. nad wdrażaniem nowych usług i produktów PayPal w całym regionie CEE oraz współpracą z nowymi sektorami i partnerami, wśród których znajdują się zarówno globalne firmy, jak i banki oraz inne instytucje finansowe. Dahan blisko współpracuje także z ekosystemem startupów. Przed dołączeniem do PayPal, przez ponad 15 lat pracował na kluczowych stanowiskach w działach sprzedaży i rozwoju biznesu w największych firmach high-tech.

Box+Text_A(3)

Anna Heimberger

Prezes Zarządum Fundacja Kobiety E-biznesu
CEO Bateau Polska

Pasjonatka marketingu i rozwiązań cyfrowych. Swoją przygodę z biznesem rozpoczęła już podczas studiów, zakładając własną firmę. Od ponad 15 lat doradza strategicznie Zarządom firm polskim i międzynarodowych. Praktyczne doświadczenie zdobywała w obszarach rozwoju biznesu, budowaniu silnych marek oraz transformacji digital. Zarządzała wieloosobowymi działami marketingu i e-commerce w branżach retail, QRS i FMCG. Z sukcesem wdraża innowacyjne rozwiązania cyfrowe np.mobilną aplikację B2B, która została uznana przez konsumentów za najlepszą w 2019r. Od 2009 roku prelegentka na wielu konferencjach branżowych. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, studiów MBA oraz studiów podyplomowych Psychologii biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Entuzjastka marketingu 4.0 oraz nowatorskiego zarządzania zespołami. Wierzy, że kobiety mają niesamowitą siłę w działaniu i chce wspierać je swoim doświadczeniem. Działa na rzecz pomocy kobietom i zwiększania ich obecności w biznesie cyfrowym.

Box+Text_A(6)

Anna Dachowska

Dyrektor Departamentu Innowacji i Komunikacji
Urząd Patentowy RP

Absolwentka Wydziału Prawa University of Hull oraz University of Leeds w Wielkiej Brytanii. Doktorant prawa w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Od 10 lat zatrudniona w Urzędzie Patentowym początkowo jako ekspert w departamencie znaków towarowych, a od 2020 jako dyrektor Gabinetu Prezesa, a następnie dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej. Reprezentant Polski na posiedzeniach organizacji międzynarodowych i ich organów takich jak Urząd UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), Europejski Urząd Patentowy (EPO), Światowa Organizacja Własności Intelektualnej (WIPO). Członek i przedstawiciel Urzędu Patentowego RP na grupach roboczych przy Radzie UE i Komisji Europejskiej z zakresu własności przemysłowej. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach i szkoleniach dotyczących problematyki znaków towarowych oraz wzorów przemysłowych. Autorka i współautorska publikacji dotyczących ochrony własności intelektualnej.

JGierszynski

Jakub Gierszyński

CDO POLMED
Rada Fundacji GS1

Doświadczony manager koncentrujący się na współpracy biznesu, technologii i ludzi dla efektywnej zmiany środowiska biznesowego. Uznany ekspert e-commerce. Tworzył i rozwijał kanały cyfrowe dla takich marek jak: Apteka-Melissa.pl, Sephora, Decathlon i Inter Cars S.A. Wykładowca akademicki, pasjonat nowych technologii, aktywny sportowiec. Członek Rady GS1 Polska. W konkursie Izby Gospodarki Elektronicznej w 2020 r. otrzymał nagrodę Dyrektora E-commerce Roku i w 2022 r. Dyrektora Omnichannel.

Gabriela Kawęczyńska - Hagi

Gabriela Kawęczyńska

Współzałożycielka
Hagi

Gabriela Kawęczyńska jest współwłaścicielką i współzałożycielką marki Hagi, polskiej firmy produkującej kosmetyki naturalne, które są eksportowane na rynki krajów Skandynawii, Regionu Bałtyku czy Wietnamu. Absolwentka antropologii, przez lata zdobywała doświadczenie w badaniach rynku, co pomogło jej w zrozumieniu potrzeb konsumenckich i trendów.
W 2014 r. swoją karierę zawodową związała z branżą beauty, z pasją tworząc produkty wyróżniające się unikalnymi recepturami, designem i etycznym podejściem do produkcji. W Hagi kieruje rozwojem biznesu, skupiając się szczególnie na działach badawczo-rozwojowych (R&D) i nowych produktów (NPD). Angażuje się również w działania promujące zrównoważony rozwój oraz wspieranie kobiet.
W wolnym czasie prowadzi szkolenia, na których dzieli się swoją wiedzą na temat pielęgnacji skóry i holistycznego podejścia do człowieka.
KSledziewska

prof. Katarzyna Śledziewska

Dyrektor Zarządzająca
DELab UW

Kierownik Katedry Transformacji Technologicznej na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Członkini Readie, międzynarodowego ośrodka naukowego zrzeszającego badaczy gospodarki cyfrowej, Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Zespołu Ekspertów Rady Odpowiedzialnego Przywództwa FOB, była również członkiem Rady do Spraw Cyfryzacji przy Ministerstwie Cyfryzacji.
W DELab UW pełni funkcję Dyrektor Zarządzającej oraz koordynuje program Smart Economy & Innovation, w ramach którego bada wpływ ucyfrowienia polskich przedsiębiorstw i kompetencji cyfrowych Polaków na gospodarkę. Kieruje także międzynarodowymi projektami (m.in. w ramach NGI Forward oraz Horyzont 2020).
Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół cyfrowych aspektów gospodarki i Jednolitego Rynku Cyfrowego. Prowadzi wykłady z teorii integracji gospodarczej i regionalnych ugrupowań, gospodarki cyfrowej, a także analizy zjawisk makroekonomicznych przy użyciu metod empirycznych.
Autorka licznych raportów i ekspertyz w obszarze cyfryzacji, współautorka książki „Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat” (WUW 2020), autorka licznych publikacji w krajowych i międzynarodowych pismach specjalistycznych oraz książek o charakterze monografii naukowych i podręczników akademickich.
Posiada bogate doświadczenie zarówno w zarządzaniu, jak i prowadzeniu szkoleń. Jest Certyfikowaną Practitioner i Master Practitioner NLP, posiadającą międzynarodowe certyfikaty IANLP i IN, a także ukończyła kursy MBA, certyfikowane kursy Transforming Communication, Fundamental Coaching Skills i Coaching Single Session Change.
W swojej pracy naukowej i praktyce szkoleniowej, skupia się na transformacji cyfrowej firm i instytucji publicznych, zwracając szczególną uwagę na zmiany w pracy i kulturze organizacyjnej, które są efektem wprowadzania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
Jednak jej zainteresowania i ekspertyza wykraczają poza transformację cyfrową, obejmując także wyzwania w zarządzaniu organizacyjnym, wynikające ze zmian kultury organizacyjnej, neuroróżnorodności, oraz adaptacji do specyfiki pokolenia Z, wchodzącego na rynek pracy.
Ta holistyczna perspektywa pozwala jej na dogłębne zrozumienie i efektywne zarządzanie współczesnymi organizacjami w obliczu ciągłych i złożonych zmian społecznych i demograficznych.
Obecnie rozwija szkolenia w ramach Digital Empowerment Institute.

Mateusz Kolański VRG

Mateusz Kolański

Prezes Zarządu
VRG SA

Prawnik, menedżer oraz specjalista w dziedzinie marketingu. Jego kariera zawodowa obejmuje różnorodne doświadczenia, począwszy od pracy jako przedstawiciel handlowy w Jutrzenka S.A., poprzez marketing w tej samej firmie, aż do pomocy prawnej w Impel S.A. oraz paralegal w kancelarii prawniczej Dewey & LeBoeuf Grzesiak s.k. Kolejne lata spędził jako pomoc prawna w Colian S.A. i aplikant adwokacki w Kancelarii Adwokackiej Leszka Zgutki.
Od stycznia 2015 roku do listopada 2023 roku był członkiem Zarządu w iPrawnicy Sp. z o.o., a od lutego 2016 roku do listopada 2023 roku pracował w Colian sp. z o.o., pełniąc funkcje prawnika, prokurenta oraz doradcy Zarządu.
Został powołany w skład Rady Nadzorczej VRG S.A w styczniu 2021 roku. Od czerwca 2021 roku do listopada 2023 roku pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej VRG S.A. W dniu 28 listopada 2023 roku został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu VRG S.A. Od grudnia 2023 roku pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej w spółce DCG S.A.

Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim w 2013 roku, zdobywając wiedzę z zakresu prawa. Następnie kontynuował edukację w Szkole Głównej Handlowej, gdzie w 2014 roku specjalizował się w marketingu i strategiach marketingowych. Dodatkowo, w latach 2015-2016, ukończył studia podyplomowe również w Szkole Głównej Handlowej – Akademia Spółek, pogłębiając swoją wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami. W 2014 roku rozpoczął aplikację adwokacką, aż do uzyskania uprawnień zawodowych adwokata. W grudniu 2023 roku ukończył studia w Szkole Głównej Handlowej uzyskując tytuł Master of Business Administration.

prel-lp

Łukasz Piechowiak

Head of Financial Services
Shoper

W Shoper SA jest odpowiedzialny za rozwój produktów płatniczych oraz finansowych oferowanych w sklepach korzystających z platformy Shoper. Ekspert sektora fintech. Prowadzi aktywną działalność edukacyjną m.in. w ramach studiów podyplomowych o finansowych technologiach m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W latach 2013-2016 Główny Ekonomista Bankier.pl. W 2016 roku współtworzył serwis Fintek.pl do 2021 roku pełniąc funkcję redaktora naczelnego. W latach 2016-2021 dyrektor działu analiz w Polskim Związku Instytucji Pożyczkowych, od 2020-2021 CEO Fundacji Lendtech – organizatora Kongresu Lendtech. Obecnie w Fundacji pełni rolę Przewodniczącego Rady Programowej. Autor licznych raportów i publikacji, w tym naukowych. Ekonomista, absolwent WPAiE na Uniwersytecie Wrocławskim.

prel-im

Ignacy Niemczycki

Podsekretarz stanu
Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Ignacy Niemczycki, na wniosek ministra Krzysztofa Hetmana, został powołany przez premiera Donalda Tuska na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Ignacy Niemczycki ukończył socjologię w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz politologię w Szkole Nauk Społecznych (dyplom Uniwersytetu Lancaster). Ma tytuł licencjata z zarządzania przedsiębiorstwami na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie. Podyplomowo ukończył także rolnictwo na SGGW w Warszawie oraz rolnictwo ekologiczne na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Stypendysta programu IVLP Departamentu Stanu USA oraz Landecker Democracy Fellowship.

W trakcie studiów założył Inicjatywę Wolna Białoruś, by wesprzeć w tym kraju walkę o demokrację. Był członkiem Zarządu Fundacji Akcja Demokracja oraz kierował Fundacją Centrum im. Prof. Bronisława Geremka. Założył i koordynował koalicję organizacji społecznych Front Europejski.

W latach 2008-2012 pracownik administracji rządowej – m.in. KPRM, UKIE, MSZ, Przedstawicielstwa przy UE w Brukseli, gdzie uczestniczył w negocjacjach unijnych funduszy dla Polski. W latach 2013-2015 Ignacy Niemczycki kierował działem ds. europejskich w Polityce Insight. W latach 2015-2017 menedżer ds. public affairs i p.o. dyrektora ds. komunikacji międzynarodowej korporacji. Prowadzi ekologiczne gospodarstwo rolne na Mazurach.

prel-gm

Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek

Rektor
Akademia Leona Koźmińskiego

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego – wiodącej szkoły biznesu regionu Europy Środkowo-Wschodniej i profesorem tytularnym specjalizującym się w tematyce strategii transformacji cyfrowej organizacji. Jest także koordynatorem programu Koźmiński MBA Cyfrowa Transformacja oraz studiów podyplomowych związanych z gospodarką cyfrową: Marketing Internetowy, Handel elektroniczny oraz Cyfrowa Transformacja Biznesu. Jest również Dyrektorem Centrum Badań Transformacji Cyfrowej – CYBERMAN, członkiem Komisji ds. Innowacyjności European University Association, członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Od 2020 roku pełni funkcję Prezydenta International Advisory Board francuskiej uczelni ISC Paris. W latach 2016-18 był członkiem Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji. W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek opublikowanych w najważniejszych czasopismach i wydawnictwach nauk o zarządzaniu w Polsce i na świecie, m.in. w Cambridge University Press, Emerald Publishing, Routledge, European Management Journal, Business Horizons, Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Polską Akademię Nauk.

Ściśle współpracuje ze środowiskiem biznesowym. Realizował projekty m.in. dla takich marek jak: Nokia, Nikon, Polpharma, Egmont, PZU, Michelin, IKEA, Mars Corp..

prel-br

Bolesław Rok

Profesor
Akademia Leona Koźmińskiego

Profesor zrównoważonego zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Współzałożyciel „RES. Centre for Reimagining Sustainability in Management and Finance”. Koordynator studiów podyplomowych „Perspektywa ESG. Odpowiedzialne i zrównoważone zarządzanie”. Od prawie 40 lat związany z biznesem jako promotor odpowiedzialności i etyki w biznesie, mówca, doradca, a także inwestor i mentor startupów. Uczestnik polskich i międzynarodowych projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju i ESG, gospodarki obiegu zamkniętego.

Członek zarządu Innowo, współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu – laureat Diamentów Sustainable Economy 2021 Executive Business Club. Współtwórca programu UNEP/GRID Warszawa „Climate Leadership powered by UN Environment” – Forbes przyznał mu za ten program współnagrodę w kategorii „Odpowiedzialne Zaangażowanie 2022”.

prel-zi

Zbigniew Inglot

Prezes Rady Nadzorczej
INGLOT

Dr Zbigniew Inglot jest Prezesem Rady Nadzorczej w firmie INGLOT – jednego z wiodących producentów kosmetyków kolorowych na świecie. Rozpoczął karierę w firmie w 2000 roku. W latach 2016 – 2023 pełnił funkcję Prezesa Zarządu, wspierając firmę w rozwoju międzynarodowym oraz nadzorując finanse spółki. W ramach ciągłego rozwoju przedsiębiorstwa, współpracuje ze szkołami wyższymi, instytucjami naukowymi i badawczymi.

Dr Zbigniew Inglot jest współautorem 11 prac naukowych, w których koncentrował się na zagadnieniach związanych z zastosowaniem zaburzonych korelacji kierunkowych promieniowania gamma-gamma w badaniach mikroskopowych własności substancji krystalicznych. Jest członkiem American Physical Society (APS) oraz Rady Uczelni UJ.

prel-pk

Piotr Kiljański

Head of E-commerce
Strefa Tenisa

Doświadczony dyrektor e-commerce, ekspert we wdrażaniu strategii i rozwoju biznesu online oraz ekspansji zagranicznej.

Od ponad 7 lat kieruje strategią i ekspansją sklepu strefatenisa.com.pl. Odpowiada za pełen zakres działań: od celów sprzedażowych, przez marketing cyfrowy, aż po optymalizację platformy sprzedażowej. Efektywnym podejściem i analitycznym myśleniem w ciągu 7 miesięcy uczynił Strefę Tenisa liderem w swojej branży na rynku PL. Obecnie prowadzi ekspansję sklepów Tennis Zone do 15 krajów europejskich (LT, RO, CZ, HU, GR, BG, LV, EE, SK, HR, DE, FR, IT, ES, AT).

Świadczy konsulting strategiczny dla zarządu w zakresie prowadzenia działalności e-commerce, skupiając się na aspektach takich jak zarządzanie zespołami, definiowanie celów dla indywidualnych działów, implementacja innowacyjnych rozwiązań, optymalizacja procesów logistycznych oraz redukcja kosztów operacyjnych.

prel-mb

Maciej Bukowski

Prezes
WiseEuropa

Doktor nauk ekonomicznych, prezes WiseEuropa. Pracownik naukowy Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2006-2013 prezes fundacji IBS. Jest współautorem wielu polskich dokumentów strategicznych (m.in. Plan Hausnera, Polska 2030 – wyzwania rozwojowe, Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju do roku 2030 (Polska 2030 – trzecia fala nowoczesności). Kierownik projektów oraz licznych komentarzy i artykułów prasowych dotyczących między innymi makroekonomii, polityki energetycznej, innowacyjności, systemu emerytalnego czy rynku pracy.

prel-gb

Grzegorz Bratek

CEO
Export Experts

Twórca Export-Experts oraz platformy dla Eksporterów szkolenia-eksportowe.pl. Wieloletni menedżer sprzedaży eksportowej w czołowych firmach polskich (m.in: AMICA S.A., FagorMastercook S.A., Global Cosmed, Kosmet-Rokita) i zagranicznych: Fagor Electrodomesticos (Hiszpania);  Zeigler Bross (USA), FagorBrandt (Francja).

Szkolenia eksportowe prowadzi od ponad 10 lat – zarówno na rynku polskim, jak i za granicą. Grzegorz wykładał również na uczelniach wyższych oraz czołowych instytucjach wspierających eksporterów.

Dzięki doświadczeniu oraz rozległym kontaktom biznesowym w wielu krajach, pomaga eksporterom w podnoszeniu sprzedaży oraz budowaniu długofalowych rozwiązań biznesowych na rynkach zagranicznych.

prel-ap

Agnieszka Pacuk

Kierownik Sprzedaży E-commerce
Trefl

Od 4 lat jest częścią zespołu Trefl S.A., gdzie z pasją i zamiłowaniem rozwija kanał sprzedaży internetowej w branży zabawkarskiej. Łączy ponad 10-letnie doświadczenie w sprzedaży oraz pasję do marketingu. Specjalizuje się w e-commerce, gdzie kreatywność i strategiczne podejście pozwalają na skuteczne komunikowanie wartości produktów Trefl, budowanie zaangażowania klientów oraz dynamiczny wzrost sprzedaży online. Stale poszukuje nowych rozwiązań, aby z sukcesem poszerzać obecność na rynku e-commerce w sektorze B2B oraz B2C.

prel-ad

Andrzej Dycha

Prezes Zarządu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Doświadczony manager, ekspert i doradca. Karierę zaczynał w instytucjach Unii Europejskiej. W latach 2007-2010 sprawował funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W latach 2011-2015 obejmował stanowisko podsekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. negocjacji w WTO i krajowego koordynatora współpracy RP z OECD w Ministerstwie Gospodarki. W 2015 roku powołany na stanowisko ambasadora nadzwyczajnego i pełnomocnego RP w Federalnej Republice Nigerii. Urząd sprawował do 2018 roku. W późniejszych latach był doradcą zarządów Alior Banku, Bappres. Pracował także jako ekspert Team Europe w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej oraz w Zespole Doradców Dyplomatycznych Krajowej Izby Gospodarczej. W 2023 roku z ramienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, reprezentował ten region w instytucjach UE. Od lutego 2024 roku – prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

prel-bp

Bohdan Pawłowicz

Z-ca Dyrektora Departamentu Promocji
Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Od blisko 30 lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce, gdzie współtworzył czy pracował na rzecz takich marek jak Belsat, TVP Info, Skra Bełchatów, Festiwal Nauki w Warszawie, Bayer, Ferrero, KGHM, Citroen, Polski Związek Żeglarski, Technoport i wiele innych. Wykładowca CSR/ESG, zarządzania kryzysowego i marketingu Uniwersytetów Warszawskiego, Wrocławskiego oraz SGH.

Wiele lat związany z IAA — Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy w Polsce, którego był dyrektorem generalnym, członkiem zarządu i rady nadzorczej. W IAA współtworzył i nadzorował realizację długofalowego programu „Marketing dla przyszłości”, w ramach którego prowadzona była kampania „Pij mleko! Będziesz wielki”. Współtwórca Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Komisji Etyki Reklamy, w której przez 3 kadencje orzekał jako arbiter.  

Blisko 7 lat związany z NASK PIB, gdzie był dyrektorem marketingu i zajmował się rozwojem programu OSE Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej oraz programu edukacji i certyfikacji cyberbezpieczeństwa dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw „Firma Bezpieczna Cyfrowo”.

prel-dw

Damian Wiszowaty

CEO
Gonito

Ekspert sprzedaży na Amazon, prawnik, specjalista w zakresie prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Założyciel oraz CEO Gonito – agencji, która jako pierwsza w Polsce zaoferowała wsparcie i optymalizację sprzedaży na Amazon, pomagając firmom, producentom i dystrybutorom w wejściu na nowe zagraniczne rynki.

prel-po

dr Paweł Oleszczuk

Wicedyrektor, Public Sector & Economics
PwC

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe w doradztwie dla sektora publicznego i przedsiębiorstw prywatnych w obszarze analiz makroekonomicznych (np. analiz rynkowych, analiz wpływu czy realizacji badań wśród przedsiębiorców). Dodatkowo, posiada doświadczenie w obszarze strategii rozwojowych, eksportu, internacjonalizacji oraz bezpośrednich inwestycjach zagranicznych realizując projekty dla klientów publicznych z całego świata (Ministerstwa, ONZ, Bank Światowy, Komisja Europejska). Paweł jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Northeastern Illinois University w Chicago, ponadto w 2021 roku obronił doktorat z dyscypliny finanse i ekonomia.

prel-ko

Karolina Opielewicz

Członkini Zarządu
Krajowa Izba Gospodarcza

Członkini Zarządu Krajowej Izby Gospodarczej, Dyrektorka Biura Komunikacji i Rozwoju Biznesu. Od lat aktywnie działa na rzecz rozwoju sektora MŚP oraz wdrażania zasad ESG. W Krajowej Izbie Gospodarczej skupia się na komunikacji i prowadzeniu projektów wspierających zrównoważony rozwój firm, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw. Z jej inicjatywy, KIG powołała Szkołę ESG i podjęła szereg działań edukacyjnych wspierających przedsiębiorców w zielonej transformacji. Zaangażowanie Karoliny Opielewicz znajduje swoje odzwierciedlenie także w strukturach Eurochambres, gdzie pełni funkcję wiceprzewodniczącej Komitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju.

prel-mkk

Maria Krawczyńska-Kaczmarek

Prezeska zarządu
Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Liderka, ekspertka, menedżerka, pasjonatka, trenerka i wykładowczyni z ponad 10-letnim doświadczeniem w zakresie praktyki zrównoważonego rozwoju, CSR, ESG i zrównoważonych finansów.

Director, Sustainability and Reputational Risk w Standard Chartered Bank.

Jako prezeska zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu nadzoruje merytoryczny rozwój FOB. Od sierpnia 2023 r. do marca 2024 r. w roli dyrektorki generalnej odpowiadała za rozwój i transformację organizacji oraz zarządzanie projektami i zespołem FOB.

Członkini Grup Roboczych w ramach Platformy Zrównoważonych Finansów przy MF. Członkini Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej oraz Rady Innowatorów ESG Polskiego Stowarzyszenia ESG.

prel-mg

Mateusz Grzywnowicz

Marketplace Expert

Specjalista z ponad 14-letnim stażem w branży e-commerce. Od wielu lat z pasją wspiera i rozwija marki na czołowych platformach sprzedażowych, takich jak Amazon, eBay, Kaufland, Alibaba oraz innych globalnych marketplace’ach. Ponad 2000 zrealizowanych audytów i wdrożeń na Amazon i eBay, co świadczy o jego dogłębnym zrozumieniu i umiejętnościach w zarządzaniu sprzedażą online. Mateusz jako pierwszy w Polsce wdrażał sprzedaż na platformach Aliexpress oraz Alibaba.com, co czyni go pionierem w tym obszarze. Obecnie Mateusz Grzywnowicz doradza markom w zakresie strategii sprzedaży online na międzynarodowych platformach sprzedażowych, pomagając im osiągać sukcesy na globalnym rynku.

nina

Nina Kowalewska-Motlik

CEO
New Communications

Ekspertka od marketingu, brandingu i marketingu narodowego. 34 lata doświadczenia w promocji zagranicznej. Reprezentuje w Polsce największe tytuły światowe: CNN, Bloomberg, Euronews, Al Jazeera, Financial Times, Wall Street Journal, The Economist, Nikkei, RTL AdConnect, Grupa Choueiri (media na Bliskim Wschodzie) i kilkaset innych. Kilkadziesiąt kampanii zrealizowanych z resortami MSZ, MG, MSP, MRol, MKiDN, PAIH, POT, NCK, IAM oraz ze spółkami Skarbu Państwa. Wiele międzynarodowych konferencji. Espertka od brandingu. Od 20 lat realizuje program Superbrands Polska.  Założycielka i właścicielka Sense Dubai – perfumerii niszowej i własnej marki perfum.

Dr Małgorzata Bonikowska

Prezes
Centrum Stosunków Międzynarodowych

Doktor nauk humanistycznych, specjalizuje się w problematyce stosunków międzynarodowych (ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej) oraz komunikacji w instytucjach publicznych.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (italianistyka), paryskiej Sorbony (historia i nauki polityczne) i PWST (historia kultury), ukończyła dwa programy studiów doktorskich – w Polsce (PAN) i za granicą. Odbyła także studia specjalistyczne w School of International and Public Affairs (SIPA) Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku w ramach stypendium Fulbrighta. W latach 1995–1998 pracowała jako redaktor w TVP, od 1998 kierowała Centrum Informacji Europejskiej w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej Przygotowała i realizowała rządowy Program Informowania Społeczeństwa o integracji Polski z UE, tworzyła sieć Regionalnych Centrów Informacji Europejskiej. W latach 2001-2008 była ekspertem Komisji Europejskiej i szefem Programu Informacji i Komunikacji KE w Polsce a potem w Bułgarii. Od 1997 roku prowadzi działalność dydaktyczną i naukową, jest wykładowcą akademickim i doradcą rządowym. Autorka ponad 80 publikacji i kilku książek, wypromowała ponad 100 licencjatów, magistrów i dyplomantów.

Dołącz do newslettera a otrzymasz od nas dawkę wiedzy o e-eksporcie!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Krajową Izbę Gospodarczą z siedzibą w Warszawie przy ul. Trębackiej 4 w celu dystrybucji i informacji o działaniach portalu cross-border.pl. Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania moich danych osobowych.

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych zgodnie z art. 10 ust. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wysyłanych w imieniu własnym oraz podmiotów współpracujących z Krajową Izbą Gospodarczą.